Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza obtokového kanálu turbodmychadla
Ondrejka, Adam ; Pohorelský,, Luděk (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo navrhnout metodiku výpočtu výtokového koeficientu obtokového kanálu wastegate turbodmychadla. Metodika se navrhla na základě analýzy chování výtokového koeficientu provedené pomocí CFD simulací parametrického modelu turbínové části turbodmychadla. Podařilo se navrhnout výpočet, který se odlišuje od CFD dat relativně v průměru o 1,4%. Použití nové metodiky umožní zpřesnit návrh obtokového kanálu a pomůže zvolit vhodnější aktuátor pro ovládání ventilu obtokového kanálu.
Turbocharger control systems
Fraňová, Zuzana ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
This thesis is of a search character with primary focus on turbocharger control systems. The work is divided into two main parts. The first part is focused on turbocharging fundamentals and the second part deals with turbocharger control systems (wastegate, VNT, VGT) and actuation of these systems.
Turbodmychadla vznětových motorů
Fňukal, Jan ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je odbornou rešerší zabývající se turbodmychadly vznětových motorů. Práce je rozdělena na čtyři hlavní části. První část pojednává o pozitivech přeplňování, historii a principu přeplňování. Druhá část popisuje jednotlivá konstrukční řešení. Třetí část je zaměřena na systémy regulace. Poslední část je věnována vývojovým trendům turbodmycha-del.
Přeplňovaný zážehový motor o objemu 1,2L
Věříš, Michal ; Svída, David (oponent) ; Bradávka, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výběrem dostupné varianty zážehového motoru o zdvihovém objemu do 1,2 litru, který bude určen k přeplňování turbodmychadlem. Ve výpočtové části se určí návrhové parametry pro výběr kompresoru, na jehož základě se vybere sériově dostupné turbodmychadlo. Simulací v software Lotus Engine Simulation a GT-Power se ověří spolupráce motoru a turbodmychadla, včetně nezbytné regulace. Vzhledem k nedostatečným výkonovým charakteristikám zvoleného turbodmychadla je simulováno přeplňování dvěma do série zapojenými turbodmychadly. S ohledem na optimální průběh výkonu a konstrukční limity je zvolena výsledná dvojice. Součástí práce je rešerše postupů zvyšování výkonu zážehových motorů se zaměřením na systémy přeplňování.
Přeplňování spalovacích motorů
Kadleček, Jiří ; Beran, Martin (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce seznamuje s konstrukcí a funkcí základních typů mechanických systémů přeplňování. Dále se zabývá rozborem regulačních prvků přeplňovacích systémů a v poslední kapitole také popisem nejnovějších trendů v oblasti přeplňování.
CFD simulation of exhaust gases flow through the wastegate of petrol engines turbocharger
Trška, Andrej ; Čížek, Petr (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
This thesis deals with turbochargers and CFD simulation of wastegated turbocharger for petrol engine applications. The aim is to give a general overview on turbocharging and design fundamentals. It describes the procedure of building a 3-dimensional virtual model of turbine housing assembly, extracting fluid volume, mesh and setup of computer CFD calculation, which is evaluated in the end. The result serves to propose different design of turbine housing in order to improve exhaust gases heat distribution at outlet and shorten catalytic converter light-off time.
Classification of wear relevant duty cycles of turbocharger validation
Kovaříková, Lucie ; Žatko, Miroslav (oponent) ; Lošák, Petr (vedoucí práce)
The present bachelor’s thesis aims to collect data from engine duty cycle tests, review it and determine criteria for its sorting. Furthermore, it also introduces and assesses characterisation methodologies for load cycles targeting expected resulting wear of turbocharger kinematics components. To evaluate and review the assorted data, two tools have been used: Python and Matlab. Finally, this thesis also proposes two methods that are the most suitable for processing duty cycles based on the evaluated data: a generic duty cycle data processing and a duty cycle analysis, including actuator position.
Konstrukce obtokového ventilu turbodmychadla
Čech, Tomáš ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Práce konstrukčního charakteru zaměřená na návrh externího obtokového ventilu pro řízení výkonu výfukového turbodmychadla.
Zážehový motor s Millerovým cyklem optimalizace provozu turbodmychadla
Novotný, Pavel ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtem termodynamických parametrů přeplňovaného zážehového motoru s Millerovým cyklem. Z toho důvodu byla vybrána pohonná jednotka od automobilky Volkswagen, a to modelová řada EA211EVO. Motor disponuje zdvihovým objemem 1498 cm3 a výkon motoru dosahuje 110 kW při 5000 až 6000 otáčkách za minutu. V práci je nejprve proveden základní popis termodynamiky cyklů zážehových motorů, poté je uvedena problematika přeplňování pomocí turbodmychadla a způsoby regulace. Dále jsou popsány sestavené modely motorů v prostředí GTSuite ve variantách s obtokovým ventilem a variabilní geometrií lopatek. Na závěr práce jsou uvedeny optimalizace provozu s různými změnami časování ventilů. Jednotlivé varianty jsou poté porovnány.
Improvement of the Functional Properties of the Control Mechanism of Turbine Waste Gate Valve
Španko, Dominik ; Vacula, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
This diploma thesis deals with the improvement of the functional properties of the control mechanism of turbine waste gate valve, which is an essential part of the turbocharger. During operation of this mechanism, substantial wear of its components occurs. The aim of this diploma thesis is wear analysis of the main pin and proposal of new design solutions of pin fitting, enabling wear reduction. At the beginning of the thesis, research of suitable methods for analysis of mechanism dynamics and wear calculation of components is performed. In the next part, the forces acting in contact between the body of bearing and main pin are evaluated. Subsequently, an analysis is performed to calculate the contact pressure. Based on the analyses outputs is possible to calculate the wear of the original as well as the new designs of the main pin fitting. New design proposals presented in the work allow to significantly reduce the wear of the pin and thus achieve a longer operating life of the mechanism.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.